Amazon

marți, 23 iulie 2013

Mesaj constitutional

Miscarea Civica „Mihai Eminescu-6”
Dosar nr.529/A/2004
Inc-SCC/13.02.2004 Judecatoria Radauti
Sediu: Timisoara, str.Salciei nr.2,sc.C,ap.2
Telefon: 0256/446595
E-mail:
Grupul Constitutional Timisoara
E-mail:
forum.constitutional.timisoara@gmail.com
Web-site: www.lorin-fortuna.ro
Nr.6/07.07.2013
miscarea.civica.eminescu@gmail.com
Nr.8/07.07.2013
MESAJ CONSTITUTIONAL
catre
Comisia comuna a Camerei Deputatilor si Senatului pentru elaborarea
propunerii legislative de revizuire a Constitutiei Romaniei, referitor la modul in
care se realizeaza, in cadrul Parlamentului Romaniei, revizuirea actualei
Constitutii statale
(editie revazuta si corectata)
Spre stiinta:
Institutiilor, Organizatiilor si persoanelor interesate, precum si Mass-media
Multumim
pentru
luarea
in
considerare
a
pozitiei
principiale,fundamentale,referitoare la modul in care propunem a se realiza revizuirea
Constitutiei Romaniei,respectiv prin: transformarea Constitutiei actuale in Lege
Suprema a Statului Roman, asociindu-i un Sistem jurisdictional, aferent,de nivel
constitutional,incluzand un Tribunal Constitutional,respectiv un Cod de
Proceduri juridice constitutionale,respectiv un Cod de Infractiuni
constitutionale,in absenta carora,apreciem ca: actuala Constitutie a Romaniei nu
este o lege deplina,ci doar o Declaratie,oficiala,de deziderate si de intentii,de tip
constitutional,adica,de fapt,o: pseudo-lege,lipsita de efectele juridice necesare
unei Legi Supreme,la nivel statal,pentru a putea asigura,din punct de vedere
legislativ,existenta si functionarea optima a unui Stat de drept,autentic.Trebuie
nu doar sa se cunoasca, ci si sa se constientizeze,bine,ca,procedandu-se,astfel, adica
prin elaborarea Constitutiei Romaniei doar sub forma unei Declaratii,oficiale,de
principii si intentii constitutionale,care nu are efect,deplin, de lege,Romania a
fost transformata,de fapt,intr-un: Stat handicapat-constitutional.
Daca
parlamentarii Romaniei ar intelege si ar dori,prin optiunea majoritatii lor, sa puna in
aplicare cele semnalate anterior,adica sa asocieze Constitutiei statale si un Sistem
jurisdictional,de nivel constitutional,atunci Romania ar putea beneficia de o adevarata
Constitutie
statala,iar
infaptuitorii
acestui
obiectiv,de
importanta
societala,fundamentala (nu doar pentru Romania,ci si pentru Europa,respectiv chiar
pentru intreaga Lume,in care existam),ar binemerita, corespunzator,si ar putea
intra,prin performanta lor,in Istoria Romaniei,cat si in Istoria Democratiei. Meritul ar
putea fi si mai mare,daca s-ar introduce,la nivel oficial, constitutional (in cadrul
revizuirii constitutionale, la care se lucreaza,in prezent),precum si la nivel legislativ,
inclusiv prevederea: aprecierii meritocratice,la nivel societal,atat in selectia pentru
numirea functionarilor, de Stat,cat si,mai ales,in preselectia candidatilor
electorali.Mai propunem si introducerea, la nivel constitutional, a tipului de: Stat
civilizat, pe langa celelalte tipuri ,de Stat,care trebuie sa fie Romania (in
conformitate cu prevederile Articolului 1,din Constitutia actuala a Romaniei).
Aceste concepte politice au fost lansate si dezvoltate,la nivel public, in Romania,in
cadrul: Revolutiei Constitutionale Romane,care a fost declansata, la Timisoara,in
data:20.05.2011,constientizandu-se ca numai o democratie specific- meritocratica
(numita,generic:Meritocratie societala,adica referitoare la merite de nivel
societal, si bazata,in primul rind,pe performanta morala (evidentiata,insa, nu
doar la nivel individual,ci si la nivel social,si,mai ales,la nivel
societal),continuata,apoi, cu performanta profesionala (dar numai in cazul in care
performanta morala a fost,deja, dovedita, prin fapte,corespunzatoare),poate asigura
existenta si functionarea,in mod optim, a unui autentic Stat de drept si
democratic.Istoria a demonstrat,prin multe exemple,inclusiv in Romania,ca
democratia care nu are, ca fundament,meritocratia (cu prioritate,de drept,
pentru calitatea morala,la nivel societal,ci alte calitati),prezinta un risc major de
a degenera,in timp, in dictatura,in pseudo-democratie, sau chiar in anarhie. Asa
apreciem ca s-a intamplat,din nenorocire, si in Romania,dupa incheierea,victorioasa,a
Revolutiei Romane,in 22 decembrie 1989 (RRD-1989),prin confiscarea puterii,in
Stat,de catre asa numitul:Consiliu al Frontului Salvarii Nationale (C-FSN),cu
complicitatea,oculta si subversiva,a unui grup de ofiteri superiori,din cadrul
Ministerului Apararii Nationale (organizat si condus de catre Victor Atanase
Stanculescu), grup care a daclansat,la nivel societal, farsa,cinica si
criminala,cunoscuta sub denumirea,falsa si mistificatoare:"atacul
teroristilor",in scopul de a "contribui",in acest mod subversiv,perfid si cinic,la o
falsa "deculpabilizare",faptica,respectiv la o falsa "reabilitare", morala, a
Armatei,ca institutie,de Stat,precum si de a "legitima",tot astfel,adica in mod fals si
chiar mistificator,la nivel societal,din punct de vedere revolutionar,adevarata
"contributie” (contra-revolutionara) a C-FSN,adusa in cadrul desfasurarii
RRD-1989.
Trebuie sa se cunoasca faptul ca proiectul de revizuire constitutionala,realizat de
Grupul Constitutional "Timisoara",si intitulat:Proiectul Costitutional
„Timisoara", este aplicat,in prezent,la realizarea Constitutiei "Timisoara",ca o varianta de Constitutie revizuita (respectand limitele de revizuire, impuse in cadrul
Articolului 152,a actualei Constitutii),cu intentia de a fi propusa, inclusiv, ca
alternativa,Electoratului statal,in cadrul viitorului Referendum
constitutional,pentru ca Electoratul,in cauza,sa beneficieze de posibilitatea de a
opta,cel putin intre 2 variante de revizuire constitutionala,si nu doar de a accepta,sau
de a respinge,unica varianta care,probabil,i se va oferi,pentru a alege ,de catre
categoria politico-partidica,care a acaparat,puterea de Stat,in perioada post-
revolutionara (dovedita a fi, in mod determinant:putrefactoida,din nenorocire
pentru Romania),asa cum s-a procedat si la celelalte revizuiri constitutionale,pos-
revolutionare. Realizatorii Constitutiei "Timisoara" (printre care sunt si cativa
dintre participantii autentici,cu merite deosebite si chiar determinante in
organizarea si declansarea,in data:20.12.1989,a RRD-1989,pe fundamentul
existent si favorizant al Revoltei timisorene,declansata in data:16.12.1989), si-au
propus ca,in acest mod,sa evidentieze inclusiv calitatea, nu doar morala,ci si
profesionala,a "Echipei revolutionare" care a pregatit si declansat RRD-1989,la
Timisoara,comparativ cu „Echipa contra-revolutionara”,care a confiscat,prin
inselaciune,puterea,in Stat,in capitala, declansand,chiar in data:22.12.1989,incepand
cu ora 18,30:contra-revolutia,si care echipa,in timp,a inlocuit,prin mistificare,abil si
perfid realizata,la nivel societal,adevarata RRD-1989, intentionand,apoi, s-o
inlocuiasca,la nivel oficial,inclusiv din punct de vedere istoric. Mai dorim ca, tot
prin demersul nostru,sa recomandam si sa intarim, pentru generatiile actuale,dar si
pentru cele urmatoare,importanta luarii,oficiale, in considerare, a aprecierii
specific-meritocratice,nu doar la nivel personal-individual,ci si la nivel colectiv
(adica la nivel organizatoric-asociativ),a organizatiilor civice, autentic-militante
pentru constituirea si intarirea Societatii Civile Romane,inclusiv in scopul
selectiei valorilor specific organizatoric-asociative (inregistrate juridic ca:
persoane-colective,de drept),dar acordand prioritate tot calitatii morale
(considerata,insa, intr-un mod adaptat,specific,persoanelor-colective),comparativ cu
calitatea profesionala,precum si introducand, la nivel constitutional,acest
principiu,ca fiind necesar,mai ales pentru consolidarea mediului social,respectiv
societal,specific asociativ,fara de care apreciem ca nu poate exista si functiona,in
mod optim,in timp,un Stat autentic-civilizat.
Spre final,dar nu si inainte de a multumi,public:Comisiei comune a Camerei
Deputatilor si Senatului,pentru elaborarea propunerii legislative de revizuire a
Constitutiei Romaniei,de a ne fi oferit prilejul pentru a concepe,precum si pentru a
difuza,public, prezentul mesaj, facem cunoscut ca mai dorim,cu acest prilej, sa
intreprindem si un "recurs la viitor",in contextul in care "recursul la trecut" ne-
a fost subminat, denaturat si chiar batjocorit (inclusiv,la nivel oficial), iar
"recursul la prezent" ne este,inca, impiedicat,atat prin sabotaj,sistematic,cat si
prin amenintari corespunzatoare,concretizate,deja,prin mai multe abuzuri
legislative,dar si prin actiuni de agresiune personala,si chiar tentative de a fi
suprimati, sau doar transformati in handicapati,fizic,de catre reprezentanti „specifici”
ai unor institutii, de Stat,degradate,deliberat si samavolnic,in agenturi subversive, de
politie-politica,ci si chiar de represiune fizica (dupa modelul,odios,al fostei "Directii
de Securitate"-comuniste-totalitare),acuzatii pentru care detinem si chiar am
difuzat,inclusiv public,probe elocvente.
"Recursul la viitor", pe care il solicitam,in contextul mentionat anterior, consta intr-
un:Apel-adresat generatiilor viitoare,de catre "Generatia RRD-1989"
(considerata,insa,din punct de vedere faptic,si nu varstnic),adica de catre generatia
autentic-faptuitoare a RRD-1989,ai carei reprezentanti,autorizati,inclusiv
moral,ne consideram,a fi, toti acei care,in calitate de apartinatori ai Genaratiei
RRD-1989,am mai participat,ca initiatori si organizatori,sau ca
participanti,inclusiv la protestele civice,de amploare,desfasurate in perioada
2011-2012,la Timisoara,precum si in capitala (exemplu:la Palatul Cotroceni), sub
emblemele revolutionare,consacrate:"Pacat,pacat,de sangele varsat!",respectiv:
"Azi in Timisoara,maine in toata tara!",dar si sub alte embleme,specific-
civice,in curs de consacrare,precum:"Romania, incotro?",respectiv:"Singura
solutie,inca o revolutie!",respectiv:"Revolutie pentru
Constitutie!",respectiv:"Timisoara-avangarda civica a Romaniei!",
cu precizarea ca, in cadrul acestor proteste,ne-am auto-declarat,public:"Garanti,
individuali,ai apararii, promovarii si implementarii,la,nivel societal,a idealurilor
RRD-1989. Am procedat,astfel,in contextul in care multe dintre institutiile
publice,abilitate si indatorate,oficial,inclusiv in apararea si promovarea idealurilor,in
cauza,nu doar ca nu au facut-o,ci,dimpotriva,au actionat, prin conducatorii si
reprezentantii lor,oficiali,in mod deliberat contrar,pana la sabotarea implementarii
acestor idealuri,la nivel societal,si pervertirea lor, pana la anihilare si chiar
batjocorire.
Recursul solicitat consta,astfel, in Apelul, adresat Generatiilor viitoare,de a se
stradui sa infaptuiasca,in viitorul lor,realizarea:Dreptatii istorice,in legatura cu
adevaratul mod in care s-a desfasurat RRD-1989 (in contextul societal,deja
previzibil,in care Generatia RRD-1989 nu va mai putea reusi sa realizeze,in cursul
existentei sale:Dreptatea juridica,in legatura cu evenimentul,in cauza), precum si sa
procedeze,in masura posibilitatilor, la asanarea morala si, mai ales,istorica,a
revolutionarilor autentici,de impostorii infiltrati in mod viclean,specific
clientelar,dar si in scopul subversiv,specific agentural,de a macula, defaima,
falsifica si chiar de a distruge imaginea publica a revolutionarilor autentici.
Desi cunoastem ca unii istorici desconsidera si chiar ridiculizeaza analiza istorica a
producerii unor evenimente,utilizand ipoteticul:"daca",totusi in cadrul modului in
care s-a desfasurat RRD-1989,precum si alte revolutii,apreciem,nu doar ca
utila,ci si ca necesara,o astfel de analiza, mai ales de catre acei cetateni
si,respectiv,patrioti,autentici,care (constientizand gravitatea crizei societale in care
se afla,in prezent,Statul Roman,precum si consecintele catastrofale,deja previzibile,cu
care se poate incheia respectiva criza),au in vedere,pentru a reactiona, in mod
adecvat, inclusiv solutia scandata,frecvent,in multe dintre actiunile de
protest,public,care s-au desfasurat in ultimii ani,in Romania,si anume:"Singura
solutie,inca o revolutie!",pentru a nu mai permite (daca se va putea),sa se mai
comita, in cadrul unei revolte, sau chiar revolutii,urmatoare (nu doar posibila,ci
chiar probabila,in aprecierea noastra),acele greseli care au favorizat confiscarea, de
catre "rau-facatori" si distrugatori,la nivel societal,a RRD-1989 .
Astfel,in contextul in care multi dintre particicipantii, autentici,la RRD-1989
(care s-au remarcat,insa, si prin fapte deosebite,respectiv chiar determinante,in
pregatirea,declansarea si infaptuirea RRD-1989), au reusit sa se afirme si
ulterior, in calitate de reprezentanti autentici si importanti ai Societatii Civile
Romane,in perioada post-revolutionara (intre care si timisorenii ce au
contribuit,in mod determinant,la calificarea Timisoarei, ca: „Avangarda civica
a Romaniei”),in ciuda blocajelor, mediatice,la care au fost,in mod deliberat si
sistematic,supusi, de catre mass-media de Stat,dar si de catre mass-media
privata,specific clientelara si obedienta, fata de anumite grupari de interese,oculte si
subversive (de tip:politico-partidic, etnic,religios,deviationist-sexual,masonic si
mafiot),invitam pe oamenii de buna-credinta,societala,din Romania,sa-si puna si
intrebarea, ipotetica: Cum ar fi putut deveni,in prezent,Romania,dupa cei 24 ani
care au trecut de la infaptuirea RRD-1989,daca in data:22.12,1989,dupa victoria
RRD-1989 (marcata prin caderea fostului regim dictatorial de tip:comunist-
totalitar,respectiv prin fuga ,cu elicopterul,a fostului cuplu-dictatorial),puterea, in
Stat,ar fi revenit revolutionarilor autentici,remarcati prin fapte deosebite,dar si
determinante,in pregatirea,respectiv in declansarea si infaptuirea RRD-1989,si
nu „rau-facatorilor” societali,care au „furat” RRD-l989, confiscand,prin
inselaciune,puterea in Stat,in dauna revolutionarilor autentici si merituosi ? Iar
ca exemplu concret,ii invitam pe acei care au luat,la cunostinta,de existenta
Constitutiei „TIMISOARA”,chiar si numai in forma provizorie,in care a fost
realizata si difuzata,pana in prezent (fara posibilitatea de a fi dezbatuta,public,pentru
a fi optimizata,asa cum ar fi trebuit si cum si-ar fi dorit realizatorii acestui proiect
constitutional),redactata ca o Lege complexa,de nivel constitutional,si nu ca o
pseudo-lege,de tip: „cacealma” constitutionala,asa cum este,de fapt,asa
zisa:Constitutie actuala a Romaniei,sa se intrebe,tot retoric:Cum ar fi putut
evolua Romania,post-revolutionara,daca ar fi beneficiat,dupa infaptuirea RRD-
1989, de o adevarata Lege Suprema,cu rol de Constitutie statala (care sa
apere,eficient,Populatia ,de abuzurile conducatorilor),si nu de un Surogat-
constitutional (care,de fapt,apara pe conducatorii corupti,in defavoarea
Populatiei statale)?
Pentru a sublinia ,in final,si mai mult, importanta asocierii unui Sistem
jurisdictional,de nivel constitutional,actualei Constitutii a Romaniei,semnalam
celor interesati ca daca revizuirea constitutionala s-ar rezuma,exclusiv,numai la
aceasta revizuire (adica numai la asocierea unui Sistem jurisdictional adecvat),
calitatea juridica a Constitutiei,astfel revizuite,apreciem ca ar creste nu doar in
mod semnificativ,ci si in mod determinant (deoarece Constitutia ar deveni: lege
deplina),dupa cum efectuind orice alta revizuire,dar care nu asociaza si un
Sistem jurisdictional,adecvat,s-ar mentine Constitutia actuala in stare de:
pseudo-lege,cu efect de „impotenta juridica”,deosebit de grava,la nivel societal.

Timisoara:22.O7.2013
Lorin Fortuna - Presedinte al Miscarii Civice "Mihai Eminescu-6" si
Coordonator al Grupului Constitutional "Timisoara"

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu